Rulings


Search:
Page 5 of 91
Boity Thulo vs. City Press - 19 Oct 2016
Ruling by the Press Ombud 19 October 2016 This ruling is based on the written submissions of Mr Davin Phillips, on behalf of Ms Boity Thulo, and those of Dumisane Lubisi, executive editor of the City Press newspaper. Thulo is complaining about a story on page 3 in City Press of 11 September 2016, headlined ‘Boity’s house’ is on the market. Complaint Thulo c
Appeal Decision: Deshi Ngxanga vs. Volksblad - 19 Oct 2016
DESHI NGXANGA                                                                
Rebecca Tee vs. Sunday Times - 16 Oct 2016
Ruling by the Press Ombud 16 October 2016 This ruling is based on the written submissions of the legal head of treasury, Rebecca Tee, as well as those of Susan Smuts, legal editor of the Sunday Times newspaper. Tee is complaining about a story in Sunday Times of 28 August 2016, headlined Treasury takes Denel to court. Complaint Tee complains that the story falsely stated tha
Esther Hlambiso vs. Daily Sun - 12 Oct 2016
  Ruling by the Press Ombud 12 October 2016 This ruling is based on the written submissions of Ms Esther Hlambiso and those of Johan Vos, deputy editor of the Daily Sun newspaper. Hlambiso is complaining about a story on page 6 of Daily Sun of 29 September 2016, headlined Rituals denied – Makoti bars family from Alex house. Complaint         &n
Paul Wisenberg vs. Cape Times - 11 Oct 2016
Ruling by the Press Ombud 11 October 2016 This ruling is based on the written submissions of Mr Paul Wisenberg and those of Damien Terblanche, on behalf of the Cape Times newspaper. Wisenberg is complaining about the headline of a front-page story in Cape Times of 14 September 2016. It read, ‘To think the DA laughed at me’ – Garnishee ruling benefits millions.
Appeal Hearing Decision: Yengeni Tony vs. Sunday Sun - 09 Oct 2016
 The complaint arose from an article by the respondent published on 28 February 2016 with the headline “HOT BABE AND COLD WAR”. The sub-heading read “Tony and Cashflow ‘ignore each other’”. [2]     Amongst other things the story said that appellant had a relationship with one Dineo Makalima, who had allegedly dumped him for Cashflow;
Abe Seakamela vs. Sowetan - 08 Oct 2016
Ruling by the Press Ombud 8 October 2016 This ruling is based on the written submissions of Dr Abe Seakamela, the former acting superintendent-general of the North West Education Department, and those of Wendy Pretorius, on behalf of the Sowetan newspaper. Seakamela is complaining about a story in Sowetan of 22 September 2016, headlined Education dept hides from Public Protector &nd
Mashabela Galane vs. Sunday Sun - 06 Oct 2016
Ruling by the Press Ombud 6 October 2016 This ruling is based on the written submissions of Mr Mmalenyalo Wabile, on behalf of the comedian Mashabela Galane, and those of Johan Vos, deputy editor of the Sunday Sun newspaper. Galane is complaining about a story in Sunday Sun of 18 September 2016 (both in print and online), headlined Mashabela has Lebo up in arms. Complaint Ga
Appeal Decision: Sicwetsha Mvusiwekhaya vs The Herald - 05 Oct 2016
MVUSIWEKHAYA SICWETSHA                                                              APPELLAN
Belinda Walter vs Daily Maverick - 29 Sep 2016
Ruling by the Deputy Press Ombud September 29, 2016                                                        This ruling is based on the written submissions of Belinda Walter and Daily Maverick editor Branko Brkic. Walter is complaining about the
Page 5 of 91