Page 125 of 132
Louise Malherbe, I. van Aswegen en Rita Prinsloo vs. Rapport - 29 Feb 2012
Louise Malherbe, mnr. I van Aswegen, me. Rita Prinsloo en die koerant Rapport. Klag Drie lede van die publiek kla oor ‘n spotprent wat op 31 Januarie 2010 in Rapport verskyn het. Die kern van die klag is dat die spotprent met gebed en dus ook met geloof, godsdiens en God spot. Malherbe se klag is effens meer uitgebreid. Sy stel dit só: Rapport maak of God &lsquo
Sweet Connection vs. Die Son - 29 Feb 2012
Ahmed, for Sweet Connection, and Die Son newspaper. Complaint Mr Farouk Ahmed, a lawyer representing the shop Sweet Connection, complains about an article on March 5, 2010 in Die Son, headlined Sweets-winkel se tameletjie. The complaint is that the article reflects only one side of the story as an invitation to get the other side’s version of events was declined by the newspap
Mkhuseli Khusta Jack vs. EP Herald - 29 Feb 2012
Boqwana, for Mr M.K. Jack, and the EP Herald newspaper. Complaint Mr Mkhuseli Jack complains about an article in the EP Herald, published on November 11, 2009, and headlined Big guns built shoddy homes. The main complaint is that the article is defamatory towards Jack, as it is said to implicate him as an unprofessional and corrupt person who was responsible for building shoddy hous
Nico Nel vs. Sandton Chronicle - 29 Feb 2012
Nel and the Sandton Chronicle newspaper, as well as the testimony of a central figure in the story and another witness. Complaint Mr Nico Nel complains about an article in Sandton Chronicle published on March 26, 2010 and headlined Dumping fiasco. Unlike what is stated in the article, Nel says he: did not facilitate the dumping deal or given the necessary permission; never ref
Lyn de Jong vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman June 21, 2010 This ruling is based on the written submissions of Ms Lyn de Jong and Sunday Times. Complaint Ms Lyn de Jong, head of corporate services at the SA embassy in Harare, complains about an article in Sunday Times, published on May 22 2010 and headlined Tensions run high at SA Embassy in Harare – Deputy ambassador suspended af
Melomed Hospital vs. Daily Sun - 29 Feb 2012
Alli, for Melomed Hospital, and the Daily Sun newspaper.  Complaint Melomed Hospital complains about an article in Daily Sun, dated May 27, 2009, headlined Let me in or I’ll die! and sub-headlined Bleeding man’s cry at private hospital gates! Allie says the newspaper failed, neglected or refused to report the hospital’s version of the events.  Analys
Tabisa Ralo vs. Daily Dispatch - 29 Feb 2012
Ralo and the Daily Dispatch newspaper. Complaint Ms Tabisa Ralo complains about a story in Daily Dispatch, published on June 7 2010 and headlined Wife of E Cape Cope leader suspended – Probe into allegations of travel fraud. The complaint is that the newspaper did not publish her reply to questions concerning her alleged hiring of a private investigator (PI) to cover up for he
Mthobisi Zondi vs. The Star - 29 Feb 2012
Zondi and The Star newspaper. Complaint Mr Mthobisi Zondi, Deputy Director-General for Defense Logistics (SADF), complains about a story in The Star (16 September 2009) headlined Defence official linked to dodgy R108m tender. Zondi says that the reporter, Louise Flanagan, refused to use the information she had been given. He adds that the story also falsely states or implies th
Kouga Local Municipality vs. Die Burger - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman June 25, 2010 This ruling is based on the written submissions of Ms Laura-Leigh Randall, for Kouga Local Municipality (KLM), and Die Burger newspaper.  Complaint KLM complains about a front page story by Mariska Spoormaker in Die Burger (Oos-Kaap), dated June 5, 2009 and headlined Kouga-vrese lóóp. The main complaint
Solly Mokoetle vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Mokoetle, and the Sunday Times newspaper. Complaint Mr Solly Mokoetle, former chief operations officer of the SABC, complains about a front page lead story in Sunday Times of January 3, 2010, headlined Fresh crisis rocks SABC – New board members vow to challenge imposition of CEO and written by Charles Molele. The gist of the complaint is that the article in dispute creates th
Page 125 of 132